Fiberanslutning till husbolaget

Framtidssäkra husbolagets digitala tjänster – fiberanslutningen är en enkel, snabb och kostnadseffektiv lösning till invånarnas fördel.

Via fiberanslutningen levereras de nät- och kabel-tv-tjänster som husbolaget beställt till alla invånare, antingen Bolagsbredband med kabel-tv eller endast kabel-tv.

 

Bolagsbredband med kabel-tv

Karis Telefon erbjuder Bolagsbredband som en gemensam tjänst för alla invånare i husbolaget. Vi levererar Bolagsbredband via husbolagets egna kommunikationsnät fram till alla lägenheter förutsatt att det är tekniskt möjligt.

Detta innebär att alla lägenheter får varsin internetanslutning med bashastighet och kabel-tv med ett tjugotal baskanaler. Fakturan för dessa tjänster skickas till husbolaget.

Bashastigheterna som husbolaget kan välja mellan är 10/10M, 50/50M, 100/100M eller 300/100M. Om den valda bashastigheten inte räcker till invånarens egna behov, kan hen för egen räkning beställa en tilläggshastighet till sin lägenhet.

Åtta orsaker att välja Bolagsbredband

  1. Ökar på boendekomforten.
  2. Uppfyller basbehovet för hemmets kommunikationstjänster.
  3. Långsiktig investering eftersom fibern har närmast gränslös kapacitet.
  4. Enkelt, snabbt och kostnadseffektivt för hela bolaget.
  5. Invånaren betalar själv för tjänsten t.ex. via vederlaget eller hyran.
  6. Bekväm tjänst: lätt för invånare som flyttar ut och nya som flyttar in.
  7. Att beställa tilläggshastighet till den egna bostaden går med några klick.
  8. Attraktivt alternativ för både bostadsköpare och hyresgäster.

 

Kabel-tv och möjlighet att beställa Fiberbredband

För husbolag med minst åtta bostäder erbjuder vi en kabel-tv-tjänst.

Detta innebär att alla lägenheter får kabel-tv med ett tjugotal baskanaler, och fakturan för tjänsten skickas till husbolaget. 

Husbolagets fiberanslutning möjliggör lägenheternas internetanslutningar, men de ingår inte i denna tjänst. Invånaren kan för egen räkning beställa Fiberbredbandstjänsten med valfri hastighet. 

 

Båda alternativen möjliggör att invånaren kan beställa tv-kort och betalkanaler som tilläggstjänst.

→ Såklart vi vill beställa fibertjänster, hur går processen till?

  1. Disponenten eller styrelseordföranden begär en offert.
  2. Vid behov gör Karis Telefon kostnadsfritt en teknisk utredning på plats.
  3. En offert skickas till disponenten eller till styrelsens ordförande.
  4. Bolaget tar ett beslut på bolagsstämman.
  5. Karis Telefon skickar avtalet för underskrift.
  6. Invånarna får ett informationsbrev ca två veckor före installationen.
  7. Karis Telefon sköter om installationen och leveransen av modem och fibertjänsterna.

BE OM EN OFFERT

Hör av dig, så hjälper vi till! 

 019 278 415, vardagar kl. 9-16
 Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.